Trening funkcjonalny 1


us-naval-academy-80391_1280Trening ten opiera się o ruchy, które naśladują te, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym. Związane jest to z różnego rodzaju przysiadami, podniesieniami przedmiotów z ziemi, unoszeniem ich nad głowę lub przestawianiem na inne poziomy, skłonami, obrotami, podporami, sięgnięciami itp. Może być wykonywany tylko z obciążeniem własnego ciała lub z różnymi, często prostymi przyrządami jak np.: grube liny, opony, worki z piaskiem, kamienie, drągi, kettlebell’e, piłki lekarskie i inne. Ćwiczenia w domu mogą być też efektywne Ćwiczenia funkcjonalne poprawiają ogólną sprawność, dzięki czemu lepiej i wydajniej poruszamy się podczas codziennych czynności. Dieta warzywna Trening tego typu nie skupia się na trenowaniu wybranych mięśni, ale na poprawianiu siły i sprawności w ruchach złożonych. Taki trening mniej przeciąża poszczególne stawy i lepiej zabezpiecza przed kontuzjami. Zadbaj o zdrowy kręgosłup Oprócz siły poprawia również wydolność, koordynację, równowagę i stabilność. Powinien on stanowić uzupełnienie do wszystkich dyscyplin sportu, rekompensując wszelkiego rodzaju dysproporcje, jakie niesie ze sobą wyczynowe trenowanie. Można go wykonywać w każdym wieku.

Nokia Lumia znów na fali

Zalety:

  • Nie wymaga stosowania skomplikowanych przyrządów i urządzeń
  • Kształtuje wytrzymałość siłową i ogólną wydolność
  • Redukuje tkankę tłuszczową na rzecz mięśniowej
  • Angażuje ruchowo duże partie mięśniowe
  • Proporcjonalnie kształtuje sylwetkę
  • Wszechstronnie usprawnia aparat ruchu
  • Integruje ruchy kończyn dolnych, górnych i tułowia
  • Pobudza mózg do sterowania określonym złożonym ruchem, a nie tylko pojedynczym mięśniem
  • Pobudza możliwość skutecznego transferu siły z kończyn dolnych na górne i odwrotnie
  • Kształtuje poczucie równowagi
  • Skuteczniej kształtuje mięśnie stabilizujące tułów tzw. „gorset mięśniowy”
  • Symetrycznie i kompleksowo wzmacniając aparat ruchu chroni przed urazami i kontuzjami

TrenujZdrowie Jacek Baura

Poniżej krótki filmik prezentujący proste ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Live
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Trening funkcjonalny