Pokarmy poprawiające jakość snu


sleep-330869Poprzez nasz sposób postępowania, a także spożywanie określonych pokarmów możemy pomóc naszemu organizmowi szybciej odbudować siły. Zastosowanie się do poniższych zasad pomoże lepiej zregenerować się podczas snu.

  • Pamiętaj, żeby na trzy godziny przed snem nie spożywać posiłków, oraz nie pić mocnej herbaty, kawy, napojów gazowanych i alkoholowych. Połącz ćwiczenia z właściwą dietą
  • W wieczornej części dnia unikaj pokarmów wysokokalorycznych i ciężkostrawnych. Czy bezsenność może być niebezpieczna dla zdrowia
  • Ogranicz także wieczorem intensywną aktywność fizyczną. Każdy trening staraj się kończyć ćwiczeniami uspokajającymi i relaksującymi. Doskonale nadają się do tego spokojne ćwiczenia rozciągające i oddechowe. Zadbaj o swój kręgosłup
  • Unikaj zbyt silnych wrażeń zmysłowych i stresów pobudzających układ nerwowy. Uspokajająco działają te rodzaje medytacji, które ukierunkowane są na wyciszenie umysłu i odprężenie ciała.Wypróbuj naturalne metody na stres

Właściwa dieta jest ważna dla ludzi aktywnych fizycznie, ale okazuje się także, że poszczególne jej składniki mogą mieć bezpośredni wpływ na nasz sen. Niektóre z pokarmów sprzyjają głębokiemu i regenerującemu wypoczynkowi, warto wprowadzić je do naszego stałego menu.

Migdały zawierają magnez, który ułatwia rozluźnianie się mięśni, a także działający nasennie tryptofan, który zwiększa poziom serotoniny w mózgu, odpowiedzialnej za dobre samopoczucie. Nie powinno się ich jednak jeść zbyt wiele, bo są ciężkostrawne. Porcja złożona z kilku sztuk w zupełności wystarczy. Co zawierają orzechy

Banany są bogate w magnez i potas wpływające relaksująco na mięśnie i układ nerwowy a także zawierają pewne ilości tryptofanu, który naturalnie pobudza produkcję serotoniny i melatoniny.

Odtłuszczone ciepłe mleko zawarty w mleku wapń dodatkowo ułatwia tryptofanowi spełnienie swojej regulacyjnej roli.

Owsianka jest bogata w regulator snu melantoninę. Oprócz tego, jeśli wzbogacimy ją łyżeczką miodu będzie to sygnałem dla mózgu, aby wyłączył oreksynę, neuropeptyd związany z czujnością.

Pełnoziarniste pieczywo łagodnie uwalnia insulinę, która pozwala tryptofanowi szybciej dotrzeć do mózgu.

TrenujZdrowie Jacek Baura

HTC One – konkurent Samsunga

 

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Live
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *