Dziennik treningowy


Regularność podstawą sukcesu

Nie odniesiesz sukcesu w trenowaniu jeśli będzie ono sporadyczne i okazjonalne. Ćwiczenia muszą być wykonywane systematycznie w sposób zaplanowany i dobrze przygotowany. Najlepiej jeśli od samego początku zaprowadzisz swój dziennik treningowy i zaplanujesz grafik zajęć z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. W grafiku musisz ująć zarówno ilość treningów, godziny w których będą się odbywały jak i szczegółowe założenie każdego treningu. Założenie to powinno w prostej linii wynikać z głównego celu jaki postawiłeś sobie podejmując ćwiczenia i celu krótkoterminowego na dany miesiąc. Bezwzględnie musisz przestrzegać podjętych założeń i realizować plany. To niezmiernie ważny element twojej pracy nad formą. Jeśli okaże się że twoje założenia były na wyrost i nie uda ci się zrealizować jednego z nich, musisz zweryfikować plany na następny okres, do możliwego w realizacji poziomu. Po zakończonym, wyznaczonym etapie twojej pracy powinieneś zrealizować ponad dziewięćdziesiąt procent swoich początkowych założeń. Musisz być zadowolony z siebie i czuć satysfakcje z dobrze przepracowanego czasu. Takie działanie zachęci cię do dalszej, jeszcze intensywniejszej pracy.

Jak często trenować?

Ilość treningów w tygodniu jest uwarunkowana poziomem twojego wytrenowania i czasem, który potrzebujesz na regeneracje. Im lepszą masz wydolność fizyczną tym krótszych przerw potrzebujesz między treningami. Na początku musisz obserwować swoje samopoczucie i reakcje organizmu oraz stosować tak długie przerwy jakie są niezbędne do pełnej regeneracji. Przerwa powinna trwać do czasu, aż nie będziesz czuł zmęczenia. Na początku najlepiej zaplanować treningi w taki sposób, aby wypadały one dwa razy w tygodniu. Masz wtedy po dwa dni przerwy między treningami co powinno w zupełności wystarczyć do całkowitej odnowy twojego organizmu. W miarę uzyskiwania coraz lepszego wytrenowania, możesz zacząć trenować trzy razy w tygodniu. W zasadzie nawet zaawansowanym osobom zajmującym się rekreacyjnie sportem wystarczają trzy treningi w tygodniu by zachować dobrą i trwałą formę. Musisz wnikliwie oceniać swój organizm i jego reakcje fizjologiczne, ale równie ważne są twoje odczucia psychiczne. Powinieneś być tak wypoczęty aby do kolejnego treningu podchodzić z ochotą i zapałem. Dobrą sytuacją jest taka w której nie możesz doczekać się kolejnych ćwiczeń.

TrenujZdrowie Jacek Baura

Jak przeprowadzić prawidłową rozgrzewkę

Dlaczego trening ogólnorozwojowy jest taki ważny

Jak motywować się do treningu

 Poczytaj o brzozie

Najważniejsze korzyści wynikające z trenowania

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Live
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *