Dieta cz I


Pokarm stanowi niezmiernie ważny element wpływający bezpośrednio na jakość całego naszego życia. Od właściwego odżywiania zależy nie tylko wysoki poziom energii życiowej, ale również  dobry stan zdrowia. Nieodpowiednia dieta, której wynikiem jest niedobór lub nadmiar określonych składników pokarmowych, może być przyczyną wielu groźnych chorób. Właściwa dieta jest podstawą profilaktyki chroniącej przed wieloma chorobami. Dieta jest jednym z najważniejszych elementów, poprzez który przywracają zdrowie specjaliści medycyny indyjskiej, chińskiej i naturalnej. Okazuje się, że poprzez właściwy dobór pokarmów, sposób ich przygotowywania i spożywania można wyleczyć się z wielu schorzeń. Mając na uwadze ogromne ilości pokarmów, które człowiek spożywa w ciągu całego swojego życia, nie można przejść obojętnie obok tego tematu, a tym bardziej każdy trenujący powinien w szczególny sposób podchodzić do swojej diety.

Właściwe odżywianie to również jeden z najważniejszych elementów aktywności fizycznej i podstawowa gwarancja zarówno odnowy biologicznej po wysiłku jak i jakości samych treningów. Musisz mieć pełną świadomość, że jeśli żądasz od swojego organizmu więcej niż przeciętni ludzie, to musisz bardziej o niego dbać. Przede wszystkim musisz mieć świadomość, że powinieneś odżywiać się lepiej jakościowo niż osoby nietrenujące i dobierać pokarmy w sposób gruntownie przemyślany. Namawiam do szczegółowego przestudiowania tego co, ile i w jakim czasie powinieneś zjadać, tym bardziej, że wszystkie wartościowe składniki pokarmowe powinny być dostarczane wraz z odpowiednio dobranymi i skomponowanymi, codziennymi pokarmami. Pożywienie powinna cechować najwyższa jakość i całkowita świeżość, tak aby można było dostarczyć dla organizmu jak najwięcej korzyści z jak najmniejszą ilością pokarmu. Unikamy wtedy nadmiernego przeciążania naszego układu pokarmowego i oszczędzamy cenną życiową energię, którą zużylibyśmy na trawienie. Pokarmy powinny być tak skomponowane, aby organizm uzyskał właściwą ilość składników odżywczych i energii na określony czas działania. Najlepsze są potrawy przygotowane ze składników świeżych, ponieważ zachowują najwięcej składników pokarmowych. Wysoko przetworzone i konserwowane pokarmy z długim terminem ważności nie nadają się dla sportowców. Pokarmy muszą zawierać odpowiednie ilości podstawowych substancji energetycznych i budulcowych takich jak węglowodany, białka i tłuszcze, a także niezbędnych składników mineralnych. Przy doborze właściwej diety, osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić uwagę, aby spożywane posiłki zaspokoiły nie tylko dzienne zapotrzebowanie na energię, ale również na wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Kierowanie się samymi kaloriami w doborze składników pokarmowych jest ewidentnym błędem dietetycznym. Oczywiście, trenując zużywasz znacznie więcej energii niż osoby mające siedzący tryb życia, ale zużywasz także wiele innych rzeczy w swoim organizmie, a wszystko musisz odbudować. Oczywiście dostarczenie odpowiedniej porcji energii jest niezmiernie ważne, gdyż od niej zależy wiele procesów życiowych organizmu np. utrzymanie właściwej ciepłoty ciała. Zużycie energii podczas wysiłku zależy jeszcze od rodzaju ćwiczeń ich częstości i intensywności, a także od warunków zewnętrznych np. temperatury otoczenia. W niektórych przypadkach może dochodzić nawet do 5000 kcal dziennie i więcej. Jeśli nie dostarczysz swojemu organizmowi odpowiedniej porcji energii nie będziesz miał po prostu siły do właściwego działania, ćwiczenia nie będą tak efektywne jak oczekujesz i szybciej się zmęczysz a regeneracja po treningu będzie powolna.

TrenujZdrowie Jacek Baura

Hartuj się, jeśli nie chcesz chorować!

Tradycyjna choinka-Czy wiesz skąd pochodzi?

Najładniejszy zimowy ptak

Tran w diecie wzmacniającej

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Live
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *